Här följer några enkla steg för att komma igång med ditt loggbokskonto, bjuda in medlemmar och arbeta med loggböcker.
1. Användarkonto
Skapa konto
För att kunna logga in på BASTAonline och använda vår Loggbokstjänst behöver man skapa ett användarkonto.
2. Arbetsyta
Skapa en arbetsyta eller bli inbjuden till en befintlig
När du skapat en användare och loggat in BASTAonline kan du:
Skapa en arbetsyta för din organisation
Bli inbjuden till en befintlig arbetsyta
3. Loggbok
Skapa projekt
När du skapat en arbetsyta eller blivit inbjuden till en befintlig kan du skapa projekt (loggböcker).
4. Medlemmar
Bjud in projektmedlemmar
Du kan bjuda in andra användare till arbetsytan och till specifika loggböcker.
5. Artiklar
Lägg in produkter i loggboken
En loggbok används för att dokumentera vilka produkter som använts i byggprojektet, produkterna kategoriseras i valfri struktur och avvikelser från krav kan dokumenteras. För att välja produkter kan man söka i BASTA-systemets databas med över 180 000 artiklar. Om de produkter du vill använda inte finns där finns även en tilläggsmodul som erbjuder tillgång till FINFOs artikeldatabas med över 1,7 miljoner artiklar.
5. Analysera
Följ upp avvikelser och analysera
När alla produkter är inlagda i loggboken kan man följa upp eventuella avvikelser som är inrapporterade samt analysera fördelningen mellan olika betygsnivåer med mera.
Dokumentbanken
Handledning loggbokstjänst
Hämta komplett handledning ifrån vår dokumentbank.